
Is onze koffievoorkeur wel gebaseerd op onze echte smaak? Of denken we te weten wat we lekker vinden, maar zouden we iets anders kiezen in een blinde test?
Om die vragen te beantwoorden deed SENSEO® een grootschalig smaakonderzoek. Meer dan 240 consumenten proefden blind diverse koffiesoorten, waaronder koffie gemaakt met:
Het onderzoek bevestigt het vermoeden dat je misschien al hebt: mensen denken te weten wat ze lekker vinden, maar kiezen in een blinde test vaak iets heel anders. Zo werd SENSEO® Classic in het onderzoek lekkerder gevonden dan de best verkochte bonenkoffie en net zo lekker beoordeeld als de best geteste aluminium cups van de Consumentenbond.
Komt jouw koffiekeuze overeen met je echte smaak? Probeer het zelf!
Voor SENSEO®’s nieuwste campagnefilm nodigden we mensen uit om in ons speciale ‘Sense of Taste’ café de blinde koffietest te komen doen. De meningen van de mensen in de film zijn spontaan en niet gescript. De film is een reflectie van de bevindingen van het grootschalige onderzoek.
Zelf de test doen? Het onderzoek is gebaseerd op thuisgebruik van koffie en vergeleek koffies gezet met apparaten zoals je ze thuis zou hebben.
Probeer SENSEO® Classic eens naast een kopje koffie gemaakt met een volautomatische bonenapparaat en een koffie gemaakt met een aluminium cup. Uiteraard zonder dat je weet welke welke is! We zijn benieuwd naar je bevindingen.
Zin in iets lekkers bij de koffie? De host in onze campagnefilm is geen actrice, maar de eigenaresse van Robin’s Bakery in Nijmegen! Robin staat bekend om haar heerlijke, ambachtelijke lekkernijen, zoals de beste boterkoek die wij ooit geproefd hebben. Je vindt haar op instagram: @robinsglutenfree.